Jump to Main ContentJump to Primary Navigation

Golders Green MP: ‘I went on Russia Today to poke fun at Putin’

Mike Freer discussed Israel and Palestine on Kremlin-backed TV news channel

    Finchley and Golders Green MP Mike Freer appears on Kremlin-backed new channel RT
    Finchley and Golders Green MP Mike Freer appears on Kremlin-backed new channel RT

     

    The Conservative MP representing the constituency with the country’s largest Jewish population has defended his paid appearance on a Kremlin-backed anti-Israel TV news channel by claiming: “I went on to poke fun at Putin.”

    Mike Freer, Finchley and Golders Green MP, was among a group of six of Tories revealed to have been paid up to £1,000 for appearances on RT, which is widely criticised as being a “propaganda channel” for Russia President Vladimir Putin.

    In one appearance on RT’s Sam Delaney’s News Thing programme, Mr Freer was interviewed by the host about his entry into politics and his family’s working class Labour background.

    He was then asked by Mr Delaney about his “conviction” to the issue of Israel/Palestine.

    Mr Freer said: “I do support a Palestinian state — I put that on record. But I don’t believe in a premature recognition. I certainly would do nothing that would encourage Hamas or Hezbollah.

    “My strong support of Israel is partly as a fact of my Christian upbringing — but more importantly if you had to live in one country in the Middle East which one would you choose.

    “If you are a woman, a gay man, a Christian or Buddhist, you choose Israel because that is where you have freedom of speech.”

    In an earlier appearance on the show, Mr Freer spoke of his support for Theresa May calling her “by far the most competent” person to be Tory leader.

    Asked about his appearances on RT, Mr Freer told the JC: “I appeared on Sam Delaney’s News Thing, an independent production that is satirical in nature. I went on to poke fun at Putin, which I did.”

    RT — previously known as Russia Today — has taken a hard-line anti-Israel stance and regularly features anti-Zionist commentators as guests.

    Labour MPs were recently revealed to have appeared on RT 26 times since Jeremy Corbyn became leader.

    RT was founded under President Putin in 2005 and is regarded by critics in the West as a disinformation network.

    Ofcom, the broadcast regulator, has repeatedly reprimanded the channel for breaching rules on impartiality.

     

     

UK News

Semi-pro footballer in 'antisemitic abuse' fury

Lee Harpin

Yesterday, 11:58

Semi-pro footballer in 'antisemitic abuse' fury
UK News

Police say rabbi in fraud case still under investigation

Lee Harpin

Wednesday, January 17, 2018

Police say rabbi in fraud case still under investigation
UK News

Police drop rabbi fraud case probe

Lee Harpin

Tuesday, January 16, 2018

Police drop rabbi fraud case probe
News Features

Mental illness? Here’s 
how we can cope

Lee Harpin

Rosa Doherty

Thursday, January 18, 2018

Mental illness? Here’s 
how we can cope
UK News

Labour NEC winner condemns anti-Zionist academic

Lee Harpin

Wednesday, January 17, 2018

Labour NEC winner condemns anti-Zionist academic
UK News

Far-left move to control Labour antisemitism hearings panel

Lee Harpin

Tuesday, January 16, 2018

Far-left move to control Labour antisemitism hearings panel
UK News

Sir Anish Kapoor gives £750, 000 prize to refugee charities

Lee Harpin

Wednesday, January 17, 2018

Sir Anish Kapoor gives £750, 000 prize to refugee charities
UK News

JLM raise concerns over Labour NEC poll winner

Lee Harpin

Tuesday, January 16, 2018

JLM raise concerns over Labour NEC poll winner
UK News

McMafia under fire for anti-Israel tropes

Lee Harpin

Tuesday, January 2, 2018

McMafia under fire for anti-Israel tropes