Ofcom clarifies ruling over Tim Willcox

By Rosa Doherty, February 4, 2015

Ofcom’s has clarified its decision not to uphold complaints against BBC reporter Tim Willcox over remarks he made to a Jewish woman.

Mr Willcox told the woman that “Palestinians suffer hugely at Jewish hands as well” during an interview following the terrorist attack on a kosher supermarket in Paris in which four Jews were murdered.


TV rabbi may apply to Ofcom

By Jonathan Kalmus, February 8, 2013

A Manchester rabbi who was secretly filmed by last week’s Channel 4 Dispatches on Charedi sex abuse is considering making an Ofcom complaint.

Lawyers acting for Osher Westheim, a former Manchester Beth Din dayan, accused Channel 4 of breaching parts of the broadcaster watchdog’s regulations, in relation to rejecting an offer from the rabbi to be openly interviewed.


Ofcom rejects Islam TV appeal over bias ruling

By Simon Rocker, December 29, 2011

Ofcom, the broadcasting standards watchdog, has rejected an appeal by the Islam Channel over its coverage of Israel.

The English-language satellite station had challenged a ruling last year that it breached Ofcom's broadcasting code in two programmes which discussed Israel's conduct in Gaza.

But Ofcom's broadcasting review committee, in a decision published this month, stated that the London


Press TV fined by Ofcom for interview with prisoner

By Jennifer Lipman, December 1, 2011

The broadcasting standards watchdog has fined the Tehran-backed channel, Press TV, £100,000 for multiple breaches of its code.


Press TV could have its licence revoked

By Jessica Elgot, October 19, 2011

The Iranian-backed channel, Press TV, has launched a series of bizarre tirades over threats to its broadcasting licence, railing against "members of the royal family and government" for lobbying Ofcom, the broadcasting watchdog.

Press TV reported that it was to be taken off air in the UK next week, which Ofcom has not confirmed.

Ofcom is in fact still considering whether to revoke Press TV's


Ofcom tells Erekat: Al Jazeera was fair

By Marcus Dysch, October 11, 2011

The broadcast regulator, Ofcom, has rejected a complaint of unfairness made by chief Palestinian negotiator Saeb Erekat against the Al Jazeera news channel.

Dr Erekat complained about how he was portrayed in a four-part series, The Palestine Papers, broadcast on the English-language version of the station in January.


Football comment about 'Jew hill' is rapped

By Robyn Rosen, July 21, 2011

A sports channel has apologised after a football commentator referred to "Jews Hill - where you sit if you're too tight to pay".

Former Northern Ireland footballer Alan McDonald made the comments during the Crusaders vs Fulham game in Belfast, broadcast last week on Setanta Ireland, which had taken the feed and commentary from broadcaster Premier Sports.

John Mann, chairman of the All-Party


Ofcom: no second look at The Promise

By Simon Rocker, July 8, 2011

TV watchdog Ofcom has rejected a call to reconsider a complaint into The Promise, Channel 4's controversial drama on Israel.

Stephen Franklin, a member of the Zionist Federation, had accused the programme of being antisemitic, biased and likely to increase attacks on UK Jews.


BBC rejects complaints over flotilla

By Marcus Dysch, April 21, 2011

A Panorama programme which investigated the Gaza flotilla incident has been largely cleared of inaccuracy and partiality by the BBC's editorial standards body.

The BBC Trust apologised for three breaches of accuracy and impartiality, but rejected dozens of complaints which were made by the Palestine Solidarity Campaign and its supporters.


Broadcast regulator rejects every complaint on Promise

By Robyn Rosen, April 21, 2011

Ofcom has rejected scores of complaints about the impartiality and inaccuracy of the TV series The Promise, and defended it as a "serious television drama, not presented as a historical re-creation".