Arab media watch: "Jews are training Buddhists to oppress Muslims"

By Tom Tugend, September 28, 2012

Amid the plethora of news reports and analyses on the Muslim world, the Middle East Media Research Institute (Memri) stands out as a key resource for grasping what the Arab man-in-the-street is absorbing from newspapers, radio, TV, mosque sermons and books.


Press Complaints Commission raps Guardian over Mavi Marmara claim

By Marcus Dysch, September 27, 2012

The Guardian has been forced to clarify a story about the May 2010 Gaza flotilla, which tried to breach the Israeli blockade, suggesting that anti-Israel activists on board had been unarmed.

The story, published in May, reported on the Israeli government offering £4 million in compensation to the families of Turkish activists killed on the Mavi Marmara ship, which led the flotilla.


Negative Israel travel piece was 'valid', claims The Times

By Jennifer Lipman, September 27, 2012

The Times has stood by a travel piece about Israel that described the country as remaining “a place of barely contained warfare.”

The piece, headlined “Enjoy Jerusalem with a stunning sea view” appeared in the paper’s Saturday travel section on September 15 and told readers that “fear of violence has cut tourism to Israel”.


Guardian withdraws 'Tel Aviv is Israel's capital' claims

By Marcus Dysch, August 8, 2012

The Guardian has rowed back from its claim that Tel Aviv is the capital of Israel after a media-monitoring group threatened legal action.

The newspaper conceded that its style guide was wrong to state that “Jerusalem is not the capital of Israel; Tel Aviv is”.


Jewish magazine exposes New Yorker journalist's fake Dylan quotes

By Jennifer Lipman, July 31, 2012

An acclaimed journalist for the New Yorker magazine has resigned in disgrace after a Jewish magazine exposed how he fabricated quotes from musician Bob Dylan.


Jerusalem Report editor quits over budget demands

By Jennifer Lipman, July 26, 2012

The British-born editor of the well-respected Jerusalem Report magazine has resigned and blamed unreasonable budget demands and from the publication's management.

Matthew Kalman, who was appointed editor of the bi-weekly magazine in January, said that he had refused to implement a 10 per cent budget cut demanded by the management.


IDF dismisses false Press TV report about goat theft

By Jennifer Lipman, July 19, 2012

The IDF has firmly dismissed a report in the Iranian media that its soldiers stole 1,000 goats from Southern Lebanon.

According to Press TV, in a story that was also repeated in the Arab media, 20 Israeli soldiers crossed the border. After failing to kidnap two shepherds, the Iranian government mouthpiece reported that "the Israeli forces then stole 1,000 goats in the area".


Anglican vicar links to hate website

By Marcus Dysch, June 21, 2012

A Church of England vicar has deleted a link on his blog which directed readers to a website featuring Holocaust revisionism and adverts for the Protocols of the Elders of Zion.

Reverend Stephen Sizer directed readers to a story on the Window Into Palestine site about the BBC’s coverage of Syria.


No rush for new domain names

By Jessica Elgot, June 21, 2012

New domain name endings, including .kosher, are being snapped up, according to the internet company co-ordinating the applications.

Charities, governments and businesses must apply to the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers under a scheme which allows them to have any word to replace .com or at the end of a web address.


Pioneer journalist's 'delight' at OBE

By Josh Jackman, June 20, 2012

Felicity Green has expressed her delight at being honoured with the “remarkable” award of an OBE for services to journalism.