Media

Concerns of anti-semitism in Euro media

By Jon Silverman, October 26, 2012

Journalists from Hungary and Slovakia have voiced concern about the level of antisemitism in the media of their respective states.

More..

MP joins fight to save BBC Radio's Jewish Hour

By Jonathan Kalmus, October 25, 2012

Rotherham MP Denis MacShane has joined the fight to save BBC Radio Manchester’s Jewish Hour from the axe, accusing the corporation of “singling out the Jewish community for discrimination”.

Mr MacShane, who chaired the 2006 Parliamentary inquiry into antisemitism, has written to BBC Trust head Lord Patten to protest against plans to end the long-running programme in December.

More..

Upheavals in Israeli media

By Nathan Jeffay, October 19, 2012

The Israeli newspaper industry is in a state of flux, with half of the mainstream nationals in severe economic crisis.

At the once-mighty Ma’ariv, things have got so bad that readership of the daily edition has halved in the past decade, the operation is for sale, and job losses are inevitable. Furthermore, there is reportedly too little money to pay severance.

More..

BBC-monitoring site is launched

By Marcus Dysch, October 10, 2012

A new website is to monitor the BBC’s coverage of events in Israel.

BBC Watch is the sister site of the United States-based CiF Watch blog which tackles the Guardian’s reports on Israel and the Palestinians.

The new site launched on Wednesday and will fact-check stories produced by BBC journalists and “correct misinformation before it spreads worldwide”.

More..

Arab media watch: "Jews are training Buddhists to oppress Muslims"

By Tom Tugend, September 28, 2012

Amid the plethora of news reports and analyses on the Muslim world, the Middle East Media Research Institute (Memri) stands out as a key resource for grasping what the Arab man-in-the-street is absorbing from newspapers, radio, TV, mosque sermons and books.

More..

Press Complaints Commission raps Guardian over Mavi Marmara claim

By Marcus Dysch, September 27, 2012

The Guardian has been forced to clarify a story about the May 2010 Gaza flotilla, which tried to breach the Israeli blockade, suggesting that anti-Israel activists on board had been unarmed.

The story, published in May, reported on the Israeli government offering £4 million in compensation to the families of Turkish activists killed on the Mavi Marmara ship, which led the flotilla.

More..

Negative Israel travel piece was 'valid', claims The Times

By Jennifer Lipman, September 27, 2012

The Times has stood by a travel piece about Israel that described the country as remaining “a place of barely contained warfare.”

The piece, headlined “Enjoy Jerusalem with a stunning sea view” appeared in the paper’s Saturday travel section on September 15 and told readers that “fear of violence has cut tourism to Israel”.

More..

Guardian withdraws 'Tel Aviv is Israel's capital' claims

By Marcus Dysch, August 8, 2012

The Guardian has rowed back from its claim that Tel Aviv is the capital of Israel after a media-monitoring group threatened legal action.

The newspaper conceded that its style guide was wrong to state that “Jerusalem is not the capital of Israel; Tel Aviv is”.

More..

Jewish magazine exposes New Yorker journalist's fake Dylan quotes

By Jennifer Lipman, July 31, 2012

An acclaimed journalist for the New Yorker magazine has resigned in disgrace after a Jewish magazine exposed how he fabricated quotes from musician Bob Dylan.

More..

Jerusalem Report editor quits over budget demands

By Jennifer Lipman, July 26, 2012

The British-born editor of the well-respected Jerusalem Report magazine has resigned and blamed unreasonable budget demands and from the publication's management.

Matthew Kalman, who was appointed editor of the bi-weekly magazine in January, said that he had refused to implement a 10 per cent budget cut demanded by the management.

More..