Media

Russia's digrace to journalism

By Oliver Kamm, March 27, 2014

If you wanted expert commentary on the politics of the Middle East, would you turn to Nick Griffin? You wouldn’t? That makes you different from a television channel that you may not have seen, but that has millions of viewers in the UK alone and has clocked up more than a billion views online.

It’s RT, founded in 2005 and known till 2009 as Russia Today.

More..

They stole my story, then I was the story

By Marcus Dysch, March 26, 2014

The last thing journalist Ben Judah expected when he logged on to Twitter at home in London one evening was to find dozens of death threats from angry Egyptians.

The Jewish writer did not know he had unwittingly become a minor celebrity in the Arab state, thanks to a trail of events leading back to a satirist plagiarising his work.

More..

Israeli tycoon Haim Saban in bid to buy Channel 5

By Sandy Rashty, February 24, 2014

An Israeli tycoon is in the running to become the new owner of Channel 5.

According to a report in the Financial Times, Haim Saban, who owns investment firm Saban Capital, is preparing to bid for the channel and explore a possible merger with Channel 4.

Egyptian-born Mr Saban, whose firm owns Spanish broadcaster Univision, created the Power Rangers franchise.

More..

The Economist's proper response

January 24, 2014

Another week, another image depicting the idea that the Jews control the world. But this week it’s different. For one thing, while they’re far from unusual in the likes of the Guardian and Independent, when a publication like The Economist joins in, it is a shock.

More..

Economist pulls ‘hurtful’ and ‘outrageous’ cartoon

By Marcus Dysch, January 23, 2014

The Economist has removed from its website a cartoon which appeared to show Barack Obama shackled by an Israel-controlled US Congress.

There had been immediate criticism of the cartoon from Jewish and pro-Israel groups in the United States.

The image was used to illustrate an article which investigated the possibilities of a deal with Iran over its nuclear ambitions.

More..

Richard Desmond set to sell Channel 5

By Rosa Doherty, January 8, 2014

Media tycoon Richard Desmond is considering selling Channel 5, for several times his original investment.

Mr Desmond bought the broadcaster for £103.5 million in 2010 and, according to reports, is hoping the channel will now fetch £700 million.

The media tycoon, who also owns the Express and Star newspapers, has appointed Barclays to handle the sale.

More..

Snowden files reveal tangled Israeli spy links

By Anshel Pfeffer, November 8, 2013

American National Security Agency (NSA) documents published by US and British newspapers in recent weeks reveal both the extent of American-Israeli intelligence co-operation but also the efforts by the Americans to keep tabs on Israeli operations.

More..

How you reacted

By JC reporters, October 10, 2013

Cameraman Anthony Aurelius’s wedding video gaffe has captured the imagination of millions of readers.

After the JC exclusive appeared this morning, the story went viral – and attracted a tidal wave of comments online.

More..

Top journalist defends Mail over Miliband article

By Simon Rocker, October 4, 2013

One of the country’s top Jewish journalists has rebutted claims that the Daily Mail strayed into antisemitism in its attack on the father of Labour leader Ed Miliband.

Alex Brummer, the Daily Mail’s City editor, who is also a vice-president of the Board of Deputies, went on the BBC Radio 4’s Today this morning to denounce the suggestion of antisemitism as “despicable”.

More..

Ed Miliband appalled at Daily Mail reporter's intrusion at memorial service

By Sandy Rashty, October 3, 2013

Geordie Greig, the editor of the Mail on Sunday, has "unreservedly" apologised for sending a reporter to a memorial service for Ed Miliband's uncle.

Mr Miliband today attacked chairman Daily Mail and Mail on Sunday Lord Rothermere over the presence of a journalist the memorial service of his late Jewish uncle, Professor Harry Keen.

More..