BBC

Legal fight to save BBC Jewish programme from axe

By Jonathan Kalmus, October 18, 2012

The BBC is being taken to court over the alleged “discriminatory” decision to axe its only regular Jewish radio show.

Jewish Hour, broadcast on BBC Radio Manchester for 21 years, is scheduled to end in December as part of sweeping changes to local broadcasting. However, the local black, Asian and Chinese programming is continuing.

More..

Jimmy Savile plaque removed by Jewish welfare service

By Sandy Rashty, October 12, 2012

A memorial to Sir Jimmy Savile was removed from the Leeds Jewish Welfare Board (LJWB) building on Thursday morning.

The gold leaf plaque, on the LJWB’s honorary Tree of Life, was removed this week in the wake of the child sexual abuse allegations made against the dj and tv presenter.

An executive LJWB member was unavailable for comment.

More..

Former BBC Chairman attacks Jewish Mum of the Year show

By Sandy Rashty, October 11, 2012

Michael Grade, the former chairman of the BBC, has attacked Channel 4’s new Jewish Mum of the Year series.

Lord Grade, a previous chief executive of Channel 4, said: “I don’t know what it was supposed to be. They seemed to cram in every cliché in the book.”

More..

Jewish Holocaust refugees who went below stairs

By Jennifer Lipman, October 11, 2012

The daily life of a Jewish Holocaust refugee who escaped the Nazis by working as a servant in a British home will be discussed in a BBC documentary tomorrow.

Edith Argy's story will be told in the third part of the BBC2 series Servants: the True Story of Life Below Stairs.

More..

BBC criticised over timing of Panorama 'price-tag' film

By Simon Rocker, September 20, 2012

The Board of Deputies has questioned the timing of a BBC1 Panorama programme on violent Israeli settlers which was broadcast on Monday, the second night of Rosh Hashanah.

Reporter Jane Corbin investigated the phenomenon of “price-tags”, revenge attacks on Palestinian villages by young militants opposed to the demolition of West Bank outposts ruled illegal by the Israeli courts.

More..

Chief Rabbi to debate science and faith with Dawkins

By Jennifer Lipman, September 10, 2012

Lord Sacks is to go head to head with one of Britain's most outspoken atheist thinkers at a BBC festival on Wednesday.

More..

BBC spent £330,000 supressing Balen report

By Simon Rocker, August 30, 2012

The BBC spent £330,000 in legal fees in preventing publication of an eight-year-old report on its Middle East coverage, according to the Commentator website.

A seven-year campaign launched by solicitor Steven Sugar finally ended earlier this year when the Supreme Court upheld the corporation’s right to keep the Balen Report under wraps.

More..

Capital question for press regulator

By Trevor Asserson, August 24, 2012

For too long Israel's detractors have sought to use the legal process to broadcast the case against Israel. But recently, Asserson Law Offices, acting for media watchdog HonestReporting, showed that the legal process can and indeed should be used to make the case for Israel.

More..

BBC defends Iran attack web story

By Marcus Dysch, August 23, 2012

The BBC has defended a story based on a fake document outlining the possible scale of an Israeli attack on Iran’s nuclear facilities.

The corporation altered the headline on its website article which focused on the claims of Richard Silverstein, a Seattle-based liberal Jewish blogger.

More..

BBC claims 'online lobby' generated complaints over refusal to identify Israel's capital

By Marcus Dysch, July 23, 2012

The BBC has claimed that complaints over its refusal to identify Jerusalem as the capital of Israel in its online Olympic guide were “generated by online lobby activity”.

In response to a viewer’s complaint, the corporation’s complaints department responded: “We feel it is worth explaining that a considerable number of complaints have been generated by online lobby activity.”

More..